Jako, że post ten będzie moim pierwszym na tym blogu, to chciałbym napisać dosłownie parę słów o jego przeznaczeniu i o tym dlaczego postanowiłem go założyć.  No to zaczynamy. Jestem studentem z Katowic, który od jutra będzie mógł mówić: „Sorry… I’m Erasmus”. Tak jest, wyjazd na stypendium Erasmusa to naprawdę fantastyczna sprawa, i mimo tego, że cała przygoda jeszcze przede mną, to nie spotkałem się wśród swoich znajomych z żadną negatywną opinią. Kto był, ten oddałby wiele, żeby wyjechać po raz drugi.

Składając wniosek o swój wyjazd nie przypuszczałem, że ostatecznie będzie mi dane spędzić te pół roku akurat w Bułgarii. Jest w tym trochę przypadku, ale zagłębiając się przed wyjazdem we wszelkie informacje odnośnie Sofii przekonałem się, że trafiłem całkiem dobrze. Szczególnie jeżeli chodzi o życie studenckie. No dobra, ale wyjazd taki to przecież nie tylko zabawa. W końcu z założenia jedziemy się uczyć!

Dlaczego postanowiłem założyć tego bloga? Cóż, odpowiedź jest bardzo prosta. Takich rzeczy brakuje. Taki blog to chyba najlepsze źródło informacji dla kogoś kto chce, lub planuje wyjechać. Może nawet  po przeczytaniu kilku wpisów ktoś zechce jechać właśnie do Sofii. Tego sobie życzę. Jeżeli znajdzie się choć jedna osoba, która znajdzie w przyszłości tego bloga i dzięki niemu spodoba się jej idea Erasmusa to uznam, że było warto.

Nie będę oczywiście pisał o wszystkim, opisywał szczegółowo każdego dnia… Chciałbym jednak przybliżyć wam pewne realia. Opisać jak żyje się w Bułgarii będąc zagranicznym studentem, jak smakuje bułgarska wódka, czy da się tam dobrze zjeść albo jak wygląda tam nauka i nocne życie . Czy swój wyjazd będę mile wspominał przekonam się już niedługo. Zaczynam prawie całodobową podróżą. Złe dobrego początki. W każdym bądź razie jak już zajadę to podobno czekać mnie będzie „coś na poprawę humoru”. Moja bułgarska opiekunka, nazywa się Victoria, zaaferowana faktem, że spędzę prawie dobę w autobusie obiecała mi na powitanie jakiegoś dobrego „drinka”. Z dopiskiem, że słyszała o naszych polskich skłonnościach do picia alkoholu. I trudno się z nią nie zgodzić…😉

Wyjazd: 20.01.2013, 15:00
Cel: Sofia, Bułgaria
Uczelnia: University of National and World Economy